La publicitat | Francesc Viladoms

La publicitat

,
Proves PAU

Exercici 1
- Els dos objectes de la imatge A incompleixen alguns dels set principis del disseny, no proporciona les mateixes formes d'ús per a tots els usuaris, per exemple, no seria útil per un esquerrà, no si pot accedir amb totes dues mans. No s'acomoda a les variacions de la mà encara que té la forma per agafar-lo amb la mà.
Els objectes si que compleixen els principis de simplicitat, elimina complexitats innecesaries, exigeix poc esforç físic i és fàcil d'usar.

 - Es podria rectificar si en el mateix objecte s'hi incloguessin la forma de les dues mans, o se'n fes un de l'altre mà. Seria difícil que es pogues acomodar a la mà, perquè els seus materials són difícils de emmotllar.
 
  
Exercici 2
Avantatges:
Formes atractives el disseny, la percepció visual i tàctil de la silicona és agradable, no es trenca si cau a terra, no fa soroll quan el guardes a l'armari, presenta un valor afegit com a nova proposta. 
 
Inconvenients:
No pot aixecar-se un plat per servir-se el menjar, ni per escurar el final de la sopa, i que poden
caure les restes de menjar pel terra. El seu buidat a la brossa pot presentar també
complicacions degut al seu gran format. 
Es podria afegir una petita base a sota per donar rigidesa al conjunt quan es transporta
d'un lloc a l'altre, o poder desenganxar els plats per netejar-los.
 
 

http://www.aulamedia.org/tvaula/publicitat1.html

1. La classe pregunta

- Què és el departament de comptes?
És un dels pilars més importants de qualsevol agència de publicitat, els anunciants el tenen sempre en compte sempre a l'hora de seleccionar una agència.
 
- Què heu estudiat per treballar en un agència?
Publicitat i relacions publiques, comunicació audiovisual, ciències de la informació, economia i finances, o qualsevol relacionada amb les arts i/o humanitats.
 
- Com és el rodatge d'un espot?
El rodatge d'un espot publicitari és molt llarg, pot durar fins i tot una setmana, per molt que l'anunci només duri 30 segons.
 
- La publicitat és realment creativa?
Depenent de qui respongui la pregunta et dirà si ho és o no. Els creatius de la agència diran que si, en canvi els del departament de màrqueting seran molt més crítics en aquest aspecte. Jo crec que es creativa si innova i no segueix un estereotip d'anunci. 

- Es proven els espots abans de sortir a la tele?
Sí, espots publicitaris són provats abans de sortir a la tele. Es proven davant de gent del perfil a qui va dirigit el producte.
 
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
 Fent que et senitis positiu i feliç quan el veus, i que se'n parli a tots llocs.


- Com es posa el preu d'un producte?
Depenent de la qualitat i la quantitat de producte, es determina un preu o un altre.
 
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?
Segons el target a qui va dirigit l'anunci, segons els diners de l'empresa o segons el tipus d'anunci, s'escollirà el mitjà per difondre'l.
 
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?
A vegades es volen fer anuncis molt senzills, però no es té en compte si el públic en general entendrà el missatge, possiblement perquè no ha estat provat abans de difondre's.
 
- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
Un grup d'agències publicitàries i una representació dels diferents targets.
 
- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?
La publicitat només te l'idea de vendre el seu producte, la propaganda te l'objectiu de inculcar una idea.
 
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
No, un espot té l'objectiu de vendre un producte, una campanya de conscienciació només vol informar i conscienciar al públic, sobre algun tema en concret.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Han evolucionat poc, ja que els estereotips de molts anuncis ja serveixen i no s'arrisquen a canviar per no perdre ventes.
 
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
Perquè son pensats per dirigir-se a tots els públics, així quan un nen de menys de 18 anys sigui gran voldrà comprar-se un cotxe. Així aconsegueixen clients abans de que aquests puguin comprar el producte.
 
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
No informen de totes les característiques del producte o t'enganyen amb informació falsa.
 
- Com afecta la publicitat en un informatiu?
Afecta, però no de manera directa, sinó de manera subliminal, mostrant productes de marca en llocs no publicitaris.
 
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
La publicitat emocional exagera aquest sentiment de felicitat que ens pot produir el producte, així que menteix, però per molt que sapiguem que el producte no ens produirà aquesta sensació, el comprem.
 
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
Per exemple quan ens ensenya un bany molt net i ens fa creure que amb aquell producte quedarà com el que veiem, o quan veiem una model que ens diu que no tenim un cos com el seu i amb el producte el podrem aconseguir.


2. Exercicis

- Estem bombardejats de publicitat. Comproveu-ho, agafeu paper i llapis i aneu anotant els llocs on trobeu publicitat durant tot un dia.


A les parades d'autobus, als vagons de tren, a la roba, als cartells publicitaris del carrer...

- Hi ha productes que són perillosos per a la salut com el tabac o l'alcohol. Sabríeu dir si els anuncis d'aquests productes ho fan amb arguments racionals o amb emocions? 

Aquests anuncis juguen amb les emocions de la gent, ens fan veure que consumint aquests prouctes sentirem el mateix que senten els pesonatges i viurem les mateixes situacions.
 

- Busqueu un anunci que creieu que no diu tota la veritat o que directament enganya els espectadors i comenteu perquè creieu que menteix..

 

- Opina. Hi ha publicistes que diuen que la publicitat no ens afecta gaire. Què en penseu? Feu una redacció explicant com creus que afecta la publicitat i posa'n algun exemple: alguna cosa que hagueu comprat pels anuncis, o que els vostres pares s'hagin deixat enredar per la publicitat.   


0 Comentaris to “La publicitat”

Publica un comentari a l'entrada

 

Francesc Viladoms Copyright © 2013